Gå videre til hovedindholdet

Et par begivenhedsrige- og lidt hektiske dage..

..det er hvad de sidste dage har været herhjemme! 
 
  
Søndag stod den endnu engang på fødselsdagsfejring - datteren havde inviteret børnehave tøserne på besøg - til "pige pirat fest". De er kun 7 piger i gruppen, så det var lige til at klare.. vejret var fantastisk og vi havde skattejagt i haven og spiste kage på "skovtur" på græsset - i strømpefødder - ren lykke :0)
 
  
I går mandag var det så blevet sidste dag for pigerne i børnehaven ( ja jeg skriver piger, for der har ikke været nogle drenge på hendes årgang!?) og dermed afslutningsfest i børnehaven - puha.. der kom lidt tårer i øjenkrogen på moderen.. 6 år har vi kørt til børnehaven for at aflevere "vores guld" og nu er det slut..det er altså lidt vemodigt.
 
 
I dag kom dagen så for SFO start for datteren - og klub start for sønnen.. Tror nok jeg kan sige med sikkerhed at begge havde sommerfugle i maven, da vi tog afsted hjemmefra imorges.
For datteren er det jo en helt ny verden og nye kammerater og voksne, men hun tog det i stiv arm og jeg fik lov at køre efter 1/2 times tid og så hentede jeg hende igen efter frokost - stolt og glad var hun.
Sønnen har glædet sig til klubstart LÆNGE og synes bare det havde fantastisk - og havde meddelt at han bestemt ikke ville hentes tidligt idag ;0)

 
Nu er det bare mig der lige skal vænne mig til at jeg nu har kun har skolebørn og ingen små børn længere.. det tager nok lige et par dage ;0)

Kommentarer

  1. Åh, ja, der er altid noget nyt at vænne sig til når man har børn. For tiden prøver jeg at vænne mig til at mine flytter hjemmefra (og det tager altså mere end et par dage ;-))

    SvarSlet
  2. Tillykke med datteren.
    Min den yngste går i 2. klasse,
    så her er der også kun skolebørn.
    Jeg synes det var så dejligt da de begyndte i skolen begge to
    Det lå tættere på så herfra begyndte de selv at fragte sig frem og tilbage.
    Ikke at vi aldrig viser os på skolen,
    men det er så dejligt let.
    Når de kommer til en ny fase i livet ligesom dine,
    så tænker jeg altid hvor blev tiden lige af.
    God dag til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.