Gå videre til hovedindholdet

Jamen det bliver vi da nødt til at eje...

Som jeg fortalte i gårsdagens indlæg var der nogen i familien, der havde glædet sig særligt til dagen igår.. Især de familiemedlemmer med lidt højt testosteron niveau ;0)

For igår tirsdag, var det nemlig dagen for en særlig levering ude på gården - men det kommer vi tilbage til.

Først kommer en lille forhistorie:

I søndags var vores lille familie, samt mormor og morfar afsted på vores årlige tur til Bregentved ved Haslev. Her bliver nemlig afholdt dyrskue - "Børn og Dyr" den første weekend i juli. Jeg er kommet her med mine forældre siden jeg var barn og nu er det blevet fast tradition at hele familien tager afsted..
Det er helt nede på jorden og på børnenes præmisser - ren råhygge :0)

Vi klapper køer..

..og ser traktortræk..

Vi spiser traditionelle 4H æbleskiver, ser flere dyr, leger i halmen, prøver fiskedammen, rider på ponyer og..og..og :0)
Og hvert år er den mandlige del af familien henne og kigge på diverse gravemaskiner, ATV'er, traktorer mv. - MEN i år skete det.. De kunne ikke nøjes med at kigge og så er vi tilbage til den egentlige historie..

- for igår ankom denne lille ATV til sønnen, samt en lidt større udgave til morfar og gårdejeren ( og nej - det er ikke legetøj, hvis nogen skulle tro det ;0) Sådan en lille maskine er skam guld værd på et lille landsted som vores - smiler..)

Se lige den stolte knægt
Bemærk lige at sikkerhedsudstyret også er på plads - til stor glæde for moderen..

Fuld gas - næsten..
Der medfølger en lille fjernbetjening, så man kan stoppe hvis det går for stærkt eller knægten kommer på afveje..

Så skal der sparkes dæk..

Jep jep, tirsdag var i sandhed en god dag for gutterne :0)
- og tøserne? tja, vi nød lidt koldt at drikke i solen, gjorde grillen klar og sladrede lidt..

Og nej lillesøster blev skam ikke snydt for en gave af mormor og morfar - hun er nu indehaver af en yndig prinsesse kuffert på hjul og Hello Kitty nattøj med tilhørende rygsæk
- der er ikke et øje tørt - smiler..

Kommentarer

  1. Nøøøj hvor fedt for "drengene" på gården. - Så skal der sparkes dæk.. Hi hi ... Det er godt at du så kan sætte dig bag maskinen, altså symakinen - når der skal laves ting til prinsesserne i huset:)

    SvarSlet
  2. - ja jeg tror bestemt jeg holder mig til den slags maskine.. Smiler :0) jeg kan vel også præge lillepigen lidt - mon ikke ;0)
    KH.

    SvarSlet
  3. Pyyyy synes helt din indlæg har lidt mande "hørm" i sig :o) Griner..Godt at i to kan trække lidt den anden vej så der ikk går helt crosser i den :o) Lyserødt er altid godt !!
    Knus..

    SvarSlet

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad ♥

Populære opslag fra denne blog

Verdens nemmeste småkager..

Igår var jeg hjemme med ungerne.. Ja egentlig var det meningen, at det kun skulle være lillesøster og mig der var hjemme - storebror skal jo passe sin skole ;0) Men sådan kom det ikke til at gå - vi sad nemlig fast med bilen for enden af vejen, da vi var på vej til skolen ( behøver jeg sige der særligt var én der jublede højt - smiler..). Så derfor endte det altså med at begge børn var hjemme - og det var rigtig hyggeligt.. Vi havde en stille og rolig dag - ungerne lavede perleplader, legede både ude og inde, så lidt film - og så bagte vi altså disse småkager, som vel nok er verdens nemmeste og et dejligt lille projekt som ungerne stort set kan klare selv ( til stor glæde og stolthed for dem..) Opskriften kommer her - hvis du selv skulle få lyst til et lille kage-bage projekt ;0) Havregryns småkager: 50 g smeltet smør 2 dl havregryn 1 ½ dl sukker 1 æg 1 spsk mel ½ tsk vaniliesukker 1 tsk bagepulver Smørret hældes over havregrynene og de øvrige ingrediense

Kastanjekrans

Jeg legede lidt med kastanjer igår aftes og her er resultatet: Lige nu hænger den på husvæggen, men den kan sagtens bruges liggende også.. Jeg er ikke helt sikker på den skal blive hængende her, men lige nu er det fint nok :0) Her lidt tættere på.. Prøv lige at se de smukke efterårsfarver.. Hvis du har lyst til at kaste dig ud i samme projekt, kommer her en kort vejledning: KASTANJEKRANS Materialer: * Halmkrans * Mos * Kastanjer - mange og i forskellige størrelser * Skallen fra kastanjer * Vinseltråd ( ståltråd på rulle..) * "Elefantråd" ( lidt tykkere ståltråd - købes i bundter ) - klippes i kortere stykker og bruges til at fastgøre kastanjerne.. ( stikkes i kastanjerne på samme måde, som når man laver kastanjedyr ) - skallerne har jeg kun fastgjort i spidsen.. Mos bindes på halmkransen med vinseltråden.. Herefter fastgøres kastanjer og skaller på kransen. De skal sidde tæt og så er det bare at "pusle" lidt og vende og dreje, så de sidder som du helst vil.

Bord dekoration

I går havde jeg besøg af 7 skønne tøser - og en lækker lille baby pige :0)  En god blanding af familie og veninder. Hold op hvor fik vi sladret og grinet - dejligt! Ren balsam for sjælen med sådanne stunder.. På bordet havde jeg lavet denne dekoration. Et gammelt bræt, pyntet med et par store bloklys, hortensia ( jeg aner en efterårs favorit blomst..) og små græskar.  Det hele er bare lagt på - dvs. ingen vand til hortensiaerne - de tørrer bare lige så stille ind. På græskarrene havde jeg, i hver ende af brættet, bundet et lille metal skilt med hver sin tekst..  En enkel og let dekoration, der er let at varierer efter årstiden og anledningen.